Ingram Micro is een van de grootste distributeurs van IT-producten en -diensten ter wereld. Naast netwerkproducten, cloud, software en hardware levert het verschillende diensten aan, waaronder warehousing en logistiek. Ingram Micro is gevestigd in 150 landen en heeft een omzet van meer dan $50 miljard.

Doelstelling

Om haar fullfillment dienstverlening te verbeteren voert Ingram Micro een digitalisatie uit van order- en processtromen door applicaties en data te integreren met haar klanten en leveranciers. Ingram Micro heeft besloten om hiervoor het MuleSoft Anypoint platform in te zetten en een aantal bestaande Seeburger integraties uit te faseren en te vervangen door MuleSoft. Omdat kennis van dit platform ontbrak is aan Datacon gevraagd om haar kennis en best practises over te brengen aan het interne MuleSoft ontwikkelteam van Ingram Micro en om de eerste set van integraties te realiseren. 

Uitgangspunten

  • Order, voorraad, producten en retourinformatie dient te worden uitgewisseld met behulp van standaard API's;
  • Het team van Ingram Micro dient op termijn zelf te kunnen doorontwikkelen op basis van best practices en kennissessies van Datacon. Periodiek zal er vervolgens een architectuur validatie door Datacon moeten plaatsvinden;
  • De integraties in Seeburger dienen te worden gemigreerd naar MuleSoft;
  • Integraties dienen een hoge beschikbaarheid en een hoge performance te hebben;
  • Er zal een integratie moeten worden gerealiseerd met een externe logging tool (ELK).

Oplossing

Datacon heeft een architectuur setup ontworpen gebaseerd op de API-Led connectivity best practices van MuleSoft, waarbij voor queueing en persistentie gebruik is gemaakt van Apache Active-MQ. In een joint-development setup zijn door Datacon samen met het ontwikkelteam van Ingram verschillende integraties en API's ontwikkeld, waarbij best practices en kennis is overgedragen. Vervolgens is het team van Ingram zelf met de doorontwikkeling aan de slag gegaan, waarbij er periodiek een validatie plaatsvindt door Datacon.

Resultaten

Datacon heeft in samenwerking met de ontwikkelaars binnen Ingram Micro in 6 maanden tijd het volgende gerealiseerd:
  • 11 services / MuleSoft applicaties.
  • Flexibele opzet van digitalisering van processen;
  • Versnelde aansluiting van nieuwe klanten;
  • Uitfasering van Seeburger;
  • Het zodanig overdragen van kennis en best practives aan Ingram Micro zodat zij zelf in staat is om door te ontwikkelen op het MuleSoft Platform;
  • Verhoogde beschikbaarheid
  • Volledige controle over de processen en de transformaties binnen Mulesoft