Just Brands is een Nederlands modebedrijf actief in premium jeans, casual & herenkleding, met een drietal A-merken: PME Legend, Cast Iron en Vanguard. Met 1500 retailpartners en 14 multibrand winkels is zij marktleider in dit segment in Nederland en vertoont zij een sterke groei in DACH-landen en België.

Doelstelling

Just Brands hanteert voor haar applicatiebeleid een best of breed strategie: hierdoor worden er verschillende applicaties voor verschillende doelstellingen gebruikt. Met de groei van de onderneming werd de noodzaak voor de uitwisseling van gegevens tussen deze applicaties belangrijker. Om controle op het landschap en kwaliteit van data te verbeteren is besloten om de verschillende applicaties met behulp van iPaaS te integreren.

Uitgangspunten project

  • Overlap in berichtstromen signaleren en minimaliseren
  • Guaranteed delivery van berichten aanbieden
  • Berichtvalidatie toepassen waarmee kwaliteit van data omhoog gaat

Oplossing

Datacon heeft de verschillende domeinen en applicaties van Just Brands in kaart gebracht, om zo de datastromen te kunnen optimaliseren. Vervolgens heeft zij op basis van de requirements van Just Brands de inzet van Boomi als iPaaS platform geadviseerd. Met behulp van Boomi zijn vervolgens berichten gerouteerd naar één of meerdere eindsystemen en is message queueing ingericht om persistentie van berichten te garanderen.

Resultaten

Er worden dagelijks succesvol vele klant-, artikel-, voorraad- en ordergegevens uitgewisseld tussen Just Brands, de brand stores en haar partners. Dankzij berichtvalidatie en foutafhandeling door middel van monitoring en alerting, wordt het dataverkeer en het IT landschap beheersbaar, data betrouwbaarder en is de beschikbaarheid sterk toegenomen. Dankzij Boomi is daarnaast voor Just Brands mogelijk om gemakkelijk aan te sluiten op nieuwe systemen die in de toekomst worden toegevoegd.