Onze werkwijze

Onze teams werken in nauwe samenwerking met u naar het eindresultaat. Projecten worden fixed-price en fixed-date uitgevoerd, waarbij 'best practices’ van agile methodieken en traditionele software projectmanagement worden gecombineerd. 
De teams worden  in verschillende fasen binnen het project bijgestaan door consultants, architecten, software engineers, support engineers en system engineers. Onze projectaanpak is gebaseerd op een drietal fases: 
  • Plan: analyse en advies.
  • Deliver: configuratie en realisatie.
  • Run: onderhoud, release management en beheer.
Plan: analyse en advies
In de planfase spelen technische consultants en architecten een belangrijke rol om te komen tot een functioneel (en technisch) ontwerp. Samen met u wordt in deze fase de planning verder in detail uitgewerkt.

Deliver: configuratie en realisatie
In de deliverfase wordt door middel van een iteratief model de gewenste oplossing gerealiseerd, waarna het na een gedegen testfase het naar productie wordt gebracht. Quality assurance is een essentieel aspect binnen onze projecten en de diverse methodieken zoals ‘continuous integration’ garanderen hoge kwaliteit van (deel)opleveringen.
Vast onderdeel van de deliverfase is een security- en performance-audit.  

Run: onderhoud en support
De supportorganisatie bij Datacon bestaat uit twee onderdelen: software- en infrastructuur support, waarbij er voor u één aanspreekpunt is. De gewenste service levels en afspraken worden vastgelegd in een service level agreement (SLA). Daarnaast wordt door Datacon een operations manual verstrekt, waarin alle afspraken met betrekking tot beheer staan beschreven.

Naast het realiseren van de gewenste oplossing kan Datacon tevens uw organisatie on-boarden voor het geleverde product. Samen met uw eigen IT afdeling wordt de oplossing gerealiseerd en wordt door Datacon training gegeven, waarbij uw eigen IT afdeling vervolgens zelf wijzigingen kan uitvoeren en de oplossing volledig kan beheren.